johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Bre Tanners tredje liv del 4

Av Johanna B - 13 juni 2011 14:09

Sedan fortsatte vi springa och vi tittade inte på varandra lika ofta nu. Nu stannade vi igen för solen började gå upp och snart var vi framme vid Riley Park, Diego trodde att nästa natt vi skulle hinna äta innan solen gick upp. Jag kände mig fortfarande lite intrasslad för jag var inte helt säker om jag och Diego var tillsammans men jag var så uttröttad för att jag inte fått blod så länge så jag sjönk ner på marken och lutade mig mot väggen. Diego sjönk ner bredvid mig.


När vi bara suttit bredvid varandra hela dagen och solen började gå ner frågade Diego.

   ”Så nu är vi typ tillsammans?”

   ”Ja”, Jag försökte låta självsäker och tog hans hand i ett stadigt grepp och han gav mig ett leende. Jag fortsatte. ”Du har blivit så annorlunda, så mycket ödmjukare.”

   ”Ja, jag vet. Det är för att jag inte vill förlora dig igen.”

   ”Du kommer aldrig att förlora mig, för jag kommer vara precis där du för alltid. Det vill säga om du vill ha mig.”

   ”Jag kommer alltid att vilja ha dig men frågan är bara om du vill ha mig.”

   ”Jag kommer vilja ha dig för alltid.”

   Diego var på väg att kyssa mig när en gäll flickröst skar genom tystnaden.

   ”Ursäkta att vi stör men vi är här för att ni har brutit mot reglerna.” Flickrösten var så gäll så det lät som man tagit godis från ett barn. Jag kände igen rösten men visste inte riktigt var jag hört den förr men precis när hon klev fram från den mörka skuggan så kom jag på vilka det var.

   ”Volturi”, väste jag mellan tänderna.

   ”Vilka?” Diego lät förvirrad.

   ”Jag sa ju det, de som dödade Riley och Victoria.”

   ”Ska vi springa på 3.”

   ”Visst.”

   ”Ni vet att ni inte kan fly från oss?” Avbröt flickans gälla flickröst. ”Om ni inte vet så heter vi Jane, Alec, Demetri och Felix.”

   ”Vi bryr oss inte.” Diego lät hotfull och tog en försvarsställning framför mig.

   ”Ta det lugnt Diego, då kommer inte åt oss.” Jag tryckte extra mycket på sista ordet för att han skulle förstå att han inte var ensam. ”Ett.”

   ”Två”, väste han.

   Vi tog några andetag. ”Tre”, sa vi samtidigt och sprang sedan och slank mellan de. Vi sprang och sprang, ingen av oss vågade inte titta bakåt.


   När vi sprungit i ca 5 timmar – 01.00 var klockan - så hade vi kommit fram till Riley Park

   ”Tror du de fortfarande är efter oss?” Frågade Diego.

   ”Nej det tror jag inte, men vi får försöka hitta Fred för han kan säkert skydda oss.” Svarade jag.

   ”Tror du verkligen han vill ha mig med?”

   ”Han sa att det var okej när jag sa att jag skulle springa och hämta dig.”

   ”Varför skulle du springa och hämta mig?”

   ”Riley sa att du och Victoria hade sprungit i för väg så jag tänkte springa i kapp er och ta dig med mig.”

   ”Sa Riley att jag hade sprungit i för väg med henne?”

   ”Ja men sedan när jag inte hittade dig så antog jag att de hade dödat dig på det hemska sättet de hade beskrivit att det skulle gör med oss som bryter reglerna.”

   ”Hur var det da?” Han lät nyfiken.

   ”Att Victoria skulle bränna upp våra fingrar och lite sådant.”

   ”Haha, det. Ja det sa Victoria att hon skulle göra med mig efter fajten.” Han skrattade lite för sig själv.

   ”Det var inte bara jag som trodde att du var död.”

   ”Nej Raul måste blivit överlycklig att jag var borta.”

   ”Ja men ändå lite avundsjuk att Riley gav dig uppdraget att springa i förväg med Victoria.”


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards