johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Bree Tanners tredje liv del 5

Av Johanna B - 28 juni 2011 18:18

   ”Ja… Om det ändå var sant.” Han såg drömmande mitt ut i luften.

   ”Kom igen nu… använd ditt super luktsinne så kan vi fortsätta.”

   ”Bree, jag tror att det är bäst att vi får äta och sedan vänta över dagen. Okej?”

   ”Men tänk om spåret försvinner?”

   ”Det tror jag inte.”

   ”Hm… okej då men det är ditt fel om spåret är borta.” Sa jag med en röst som man sa till ett barn att det får godis senare. Vi sprang runt och tittade efter slödder, för vi ville inte ta oskyldiga människors liv. Det förvånade mig för det fanns mycket mer slödder här än i Seattle och jag tyckte det var mycket. Här fanns det ju slödder i var och varannan gränd. Jag såg jätte många unga tjejer som var i min ålder ungefär, jag såg hur de kastade bort sina liv som horor. Nu började jag förstå att Riley var min räddning. För annars så skulle jag till slut bli så hungrig att jag gick över gränsen. Jag önskar att jag skulle kunna hjälpa de här tjejerna men jag kan ju inte förvandla alla till vampyrer. När jag och Diego bestämde att vi skulle bara ta en gränd till så såg jag en tjej som borde vara ungefär 13 eller 14 år. Diego skulle precis ta henne när jag drog undan honom.

   ”Vad gör du?” Väste han. ”Oj, förlåt att jag väste.” Ursäktade han sig när han kom på sig själv att väsa sig år mig.

   ”Det gör inget. Men kan vi inte skona flickan? Hon är så ung och behöver hjälp till ett bra liv.”

   ”Hur ska vi göra det?”

   ”Jag vet inte.”

   ”Vi skulle kunna förvandla henne.”

   ”Tror du verkligen det är så bra. Förvandlingen tar ju tid.”

   ”Vi kan bära henne med oss.”

   ”Ja om du tror det kommer funka så.”

   Nu började langaren och flickan gå ifrån gränden.

   ”Vem av oss ska förvandla henne?” Frågade Diego när han såg det.

   Jag funderade lite jag hade gärna stor lust att säga att jag skulle göra det för jag ville inte att Diego skulle göra det i fall dem kanske får något band mellan varandra men efter mycket om och men sa jag. 

   ”Då tar du langaren?”

   ”Visst”

   Vi sprang och jag tog langaren när Diego tog flickan. Jag kände mig fortfarande avundsjuk på henne. Just nu ville jag vara henne, jag kunde inte sluta tänka att just hans tänder trängde igenom hennes hud och drack hennes blod. När langaren var nästan slut på blod såg jag att Diego hade slutat dricka och jag hörde flickan skrika. Jag drack klart och jag klarade mig rätt bra för att låt bli flickan som inte var helt tömd på blod, p.g.a jag var så mätt.

   ”Tror du vi har valt rätt? Vi kanske valde fel åt henne.”

   ”Diego jag lovar dig att det här livet är bättre för henne än vad som skulle ha hänt henne annars.”

   ”Tror du? Jag känner mig som en dålig…” Jag förstod att han inte visste hur han skulle avsluta meningen men jag visste också att han inte ville bli räddad så jag väntade. Efter en stund fortsatte han. ”Jag bara menar att jag känner mig hemsk, det finns risk att jag har förstört hennes liv.”

   ”Ja men det finns också risk att du har förbättrat det.” Jag visste att jag inte tröstade honom för att han skulle sluta klandra sig själv utan att jag bara ville att han skulle sluta bry sig om henne. Aldrig någonsin har jag vart såhär svartsjuk som jag är på henne. Svartsjukan gör mig galen, jag måste fråga honom vad han känner. ”Gillar du henne? Eller… äsch jag vet inte.”

   ”Ärligt talat så ja jag gillar henne men inte på det sättet du tror.” Han små log lite för sig själv. ”Jag gillar henne som en syster.”

   Jag kände mig förvirrad. ”Vad? Känner ni varandra?”

   ”Ja precis efter jag bitit henne kände jag igen henne. Det är min bästa kompis syster, vi har känt varandra i ungefär hela hennes liv så jag räknar henne som en syster.”

   ”Så det är inget romantiskt mellan er?”

   ”Vänta nu förstår jag vad det här handlar om, du är svartsjuk på Cassandra.”


 

 
 
sannalitens.blogg.se

sannalitens.blogg.se

28 juni 2011 18:40

Svar: Okej ;) Jag har varit och jobbat idag, så nu jobbar jag som montör. Hehe :) Hur länge har du bloggat? Jag ser ju hur länge du bloggat med den här bloggen, men tänkte att du kan ju ha haft en innan alltså :) Kramar!

http://sannalitens.blogg.se

 
Johanna Fåglund

Johanna Fåglund

28 juni 2011 20:05

Svar: Man riktar ljuset mot personen med den. Typ som man gör en "solkatt" du vet :P

http://stargirlphoto.blogg.s

 
isabella

isabella

28 juni 2011 21:32

Vinnaren av ett valfritt lipbalm är nu avslutad! http://iisabellaeriksson.blogg.se/2011/june/vinnaren-av-ett-valfritt-lipbalm-ar.html#comment
Kika in för att se om du vann! :D

http://iisabellaeriksson.blogg.se

 
sannalitens.blogg.se

sannalitens.blogg.se

30 juni 2011 16:40

Svar: Hehe okej. Jag hade andra bloggar tidigare än den jag har nu. Jag bloggade rätt mycket 2007-2008 med ca 1000 besökare. Men sen slutade jag. Och började igen nu för ca 1,5 år sedan. Hur många inlägg gör du om dagen i snitt ungefär? :) Kramar

http://sannalitens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards