johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Bree Tanners tredje liv del 8

Av Johanna B - 8 juli 2011 00:07

   Precis efter jag sagt det Cassandra och slog sig ner brevid oss för hon hade druckit allt blod.
   ”Så… vill du inte veta hur det är med Adam?” Hon tittade ner i marken och sa inte vem hon menade men vi förstod att hon pratade med Diego.
   ”Jo, men jag tänkte att du kanske ville dricka lite först.”
   Jag hörde att han ljög men jag sa inget i fall hon inte märkte det.
   ”Du ljuger. Jag ser att det är något annat så säg sanningen nu.” Cassandra hade märkt det.
   ”Okej, jag vill vänta på Bree och ha henne som stöd i fall.”
   ”Oj juste jag glömde och presentera mig. Förlåt.” Hon vände sig mot mig. ”Hej, jag heter Cassandra men kallas Cassa.” Hennes hand var snabbt framför mig.
   ”Hej, jag heter Bree.” Jag skakade hennes hand.
   ”Jag vet för på den korta tid du var borta pratade han hur mycket som helst om dig.” Skrattade hon.
   Diego tittade ner i marken och jag kunde slå vad om att om Diego kunde rodna hade han gjort det nu.
   ”Förlåt Diego det var inte meningen att göra det pinsamt för dig.” Hon försökte låta bli att skratta ”Så vill du höra om Adam nu?”
   ”Ja.” Sa Diego allvarligt och tog min hand.
   ”Han har gått ner sig väldigt mycket när du ”dog”. Från början så var han som vanligt, han satt ensam och pluggade. Som han gjorde alltid förutom när du tvingade ut honom. Men efter ungefär två månader så började han hänga med några punkare och emon. Jag såg honom skära sig i handlederna flera gånger och jag försökte stoppa honom men han lyssnade aldrig på mig. Vi trodde att han hade kommit över dig men det hade han inte. Hans kompisar gjorde det inte heller bättre genom att vara så negativa. Jag tror ärligt talat det var dem som uppmuntrade honom till att skära sig. Sedan åkte han lite sent till college och han kom hem på loven. Han fortsatte skära sig och ja nu är han på college.”
   ”Jag önskar att jag kunde gå till honom och visa att jag mår bra.” Diego suckade.
   ”Det kan du, han kommer inte tro att du är ett spöke. Du vet ju att han tror på vampyrer.”
   ”Men tänk om han avslöjar oss för hela världen?”
   ”Tror du han skulle göra något sådant mot dig?”
   ”Nej, iför sig. Men då får vi komma när solen gått ner i kväll. Vet du vart hans college ligger?”
   ”Ja det är här i närheten. Jag skulle besöka honom men han ville inte träffa mig så han stängde dörren i mitt ansikte. Han trodde väl att jag skulle åka hem och inte försöka att klara mig själv men det gjorde jag. Se vad som hände med mig.” Hon sträckte ut armarna och såg på sig själv.
   ”Det måste vi också ta och det kan vi göra medan vi väntar på att det ska bli kväll. Så berätta från början.
   ”Okej, som jag sa åkte jag till Adams college för att prata lite vett med honom. Men han sa att han inte ville träffa mig och slängde dörren i ansiktet på mig. Det var för typ 2 månader sedan. Jag tänkte inte ge mig, så jag bestämde mig att stanna kvar tills han lät mig prata med honom. Jag sökte flera jobb men fick inget och när jag var som hungrigast kom en kille som var några år längre än mig. Han erbjöd mig att få en hamburgare och eftersom jag var så hungrig sa jag ja”
   Jag gav Diego en lite överlägsen blick för att vi hade pratat att jag också sagt ja till en hamburgare fast av Riley den natten jag blev biten. Han såg blicken och himlade med ögonen.
   ”Men han tog mig inte till ett hamburger ställe utan han puttade in mig i en gränd och våldtog mig. Det var fruktansvärt. Efter det så hade mitt självförtroende försvunnit och en langare hittade mig blodig, hungrig och gråtandes i gränden. Han var jätte snäll mot mig för han gav mig mat, tog hand om mina sår och tröstade mig. Jag lovade att göra vad som helst för honom och då fick jag bli hora. Han tog alla pengar jag fick fast jag gick aldrig hungrig och han plåstrade om alla sår jag fick av killarna. Från början trodde jag att han gjorde det för att han hade dåligt samvete men sedan förstod jag att det var för han ville att jag skulle se fin ut för killarna. Natten ni hittade oss bestämde jag mig för att jag inte tänkte låta honom slava mig längre. Han blev arg och sedan blev allting svart.” Hon hade fått tårar i ögonen. ”Diego såg du att det var jag?
   Diego såg lite skuldmedveten ut.
   ”Nej, det var Bree som tyckte synd om dig och tyckte att vi skulle hjälpa dig.”


 

 
 
Malin

Malin

8 juli 2011 18:36

Sv; Ja, Cirkeln ska bli film :) Men jag vet inte när de har casting. Läste någonstans att det skulle vara efter sommaren. Men kolla på en av författarnas blogg för att vara säker: http://0glorybox0.blogspot.com/

http://ensidatill.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards