johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Rubrik saknas

Av Johanna B - 28 december 2010 23:23

Kapitel 3

Det äldre paret


”Mitt emot oss bodde ett gammalt par”, började jag, ”dom hette Silla och Charlie. Silla har grått lockigt hår. Hon bär väldigt ofta klänning och hon är väldigt smal, Charlie har nästan inget hår på huvudet och han bär oftast hängselbyxor och går med rullator ibland. Charlie har problem med sitt hjärta så ibland när han fick åka in till sjukhuset och sova där så sova Silla hos oss i min bäddsoffa. Men ibland när han åker in till sjukhuset så kommer en av Sillas väninnor och sover där. Fast dem bor ganska långt här ifrån. Hon är alltid snäll och glad. Ibland när hon går ner till affären brukar hon köpa en liten godisbit var till mig och mina syskon. Men ibland så hittade hon en tidning där det stod nått om the Twilight Saga eller om skådisarna så köpte hon en till mig. Charlie var väldigt snäll han med men jag prata sällan med honom.” Jag rös när jag tänkte på det för anledningen att jag inte pratat med honom var att han kändes läskig nästan som ett spöke faktiskt. Om det nu fanns sådana. ”Hans intressen var att spela tennis men det fick han bara göra om doktorn godkänt det, Sillas intressen var att shoppa och hålla på i husets trädgård. Silla var bara 61år medan Charlie var 75år.  Charlie hade gått i passion men Silla jobbade del tid i en klädaffär. Silla visste att jag tyckte om Twilight och att jag brukar handla in den affären för att det är den enda i Forks. Så hon har pratat med ägaren och dem säljer Twilight-kläder som inte Twilight shopen har. Deras lägenhet ser ut som ny, väggarna är kritvita och deras möbler är vita. Golvet är gjort av ek, men när man kommer in dit så börjar man rysa för det ser så tomt ut. Vänta jag ska börja släppa lös Fido så slipper han gå i min söla takt”

”Okej, men låt honom inte springa för långt för att en gång förr så lät en flicka i vår ålder sin hund springa i för väg men när ropade på hunden kom den inte. Så hon gick för att leta efter den men sen hittade hon den sönder styckad.”

”Jaja Sarah, jag håller koll på honom.”

”Men Alice har du läst Romeo och Julia till engelskan imorgon?”

”Ja, vaddå har inte du?

”Jo men jag fattar inte så an inte du komma till mig senare och hjälpa mig?”

”Visst, men ska inte du på fotboll idag?”

”Nej säsongen har slutat. Så du kommer senare då?”

”Japp sms:ar när jag går till dig okej? För jag måste äta innan.”

”Men du kan äta hos mig jag är ensam hemma.”

”Okej men jag ska ändå hem och lämna Fido. Fast jag kommer, men nu fortsätter vi med berättelsen. Som sagt Silla var en väldigt snäll gammal tant. Men en gång när jag blivit bjuden på fick av dem så sa Silla att det var något mystiskt med den ny inflyttade Victoria men hon sa aldrig vad. För hon sa att hon inte ville göra mig illa. Men det var då jag börja misstänka att Victoria gjorde något skumt.”

”Jag skulle inte bryt mig om jag vart du för jag skulle vart för rädd.”

”Men jag hatar att folk håller på med saker bakom min rygg.”

”Jag har märkt det för idag satte du verkligen Mandy på plats. Ingen har vågat säga emot henne förr. Såg du hennes min när du började skälla ut henne?”

”Ja, jag måste erkänna att det såg ganska kul ut. Men nu pratar ju vi bakom hennes rygg så nu slutar vi. Okej?”

”Visst men jag tycker ändå att det är rätt åt henne. Åter till berättelsen.”


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards