johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Kapitel 4

Av Johanna B - 6 januari 2011 19:16

Kapitel 4

Det yngre paret


”I en av dem övre lägenheterna bodde ett yngre par.  Dom heter Jacob Smith och Savannah Monroe. Hennes farmor är Marilyn Monroe. Jacob och Savannah var förlovade när hon flyttade dit. Men dom var dom enda som visste om det. Jacob kom från Sverige och han är lång ljus och muskulös. Han hade kort fint spretigt hår och han var väldigt snäll. Förut hade han anorexia då fick han son matas men sen när Savannah började jobba där. Fick hon honom att börja äta. Savannah liknar sin farmor ganska mycket, hennes fylliga läppar och graciösa kropp. Men hennes hår var långt mellan blont och vågigt.  Hon är alltså väldigt söt, jag skulle gärna vilja se ut som hon.”

”Hon låter väldigt vacker”, insköt Sarah.

”Vacker?” Sa jag frågande. ”Hon är helt underbar. Men när hon flyttade till Forks med Jacob hade hon aldrig hört talas om the Twilight Saga. Så jag visa henne den första och ända filmen som hade kommit ut då. Hon tyckte att den var bra men efter hon läst böckerna älskade hon den. Deras lägenhet var fin, ett av dem stora rummen använde som sovrum och det andra som vardagsrum. De tre små rummen användes som kök, badrum och ett Twilight rum. Det rummet var Savannahs. Hon hade jätte många affischer och sånt. Väggen som inte syntes var målad på lila och med små blommor på. Men hon hade världens dyrbaraste Twilight samling värd dubbelt så mycket som min. I badrummet fanns en jacuzzi, en dusch, en toa och lite annat. Det var målat med en fin vit gammeldags färg. Köket hade klinker på väggarna och alla skåp och möbler var i trä liksom golvet. Allt är gjort av finaste lönn. Deras vardagsrum var helt vitt förutom tv:n. Alla möbler är vita och väggar var vita. Och i vardagsrummet fanns en dörr ut till deras balkong. Balkongen var inte så jätte stor men den var lagom i fall man hade gäster. I sovrummet hade dem en stor fin säng och en liten TV. Den var i alla fall liten enligt Jacob. Samma dag som jag hade vart och fika hos Silla och Charlie så gick jag till Savannah och Jacob. För att prata med Savannah om det där med Victoria. Men hon trodde att jag bara var paranoid, för att först när hon och Jacob kom så trodde jag ont om dem med. Fast nu fick jag verkligen en känsla av att det inte var något som stod rätt till med Victoria. Min stam har aldrig haft någon legend om att vi kan förvandla oss till varulvar som i Twilight filmerna.  Men det kanske finns någon gammal legend om att vi kan känna på oss när det är något skumt på gång. Så jag gick till man dator och sökte på det men jag hittade inget. Jag började tro att jag som alla andra bort adopterad barn hade någon slags gåva att vi kan känna på vår magkänsla så jag bestämde mig för att söka på det, fast jag trodde inte att jag skulle få några träffar där heller. Men jag sökte ändå och jag fick 13 träffar så jag började läsa. Alla var olika artiklar om bort adopterade barn som hade stoppat eller varnat för olika olyckor och så. Jag hann bara läsa 5 träffar sen ropade mamma att det var mat och kom in i mitt så jag fick skynda stänga ner datorn för jag ville inte att mamma skulle lägga sig. Men i precis den stunden som mamma kom in fick jag ett sms från Savannah som frågade om jag ville komma och äta hos dem så då fick jag säga till mamma ’jag äter hos Jacob och Savannah’. Sedan rusade jag ut i rummet så mamman inte hann svara.”

”Du verkade vara väldigt hemlighetsfull då.”

”Det var jag.”

”Nu får du fortsätta berätta. Vad hände sen?”

”Jag gick till Jacob och Savannah och åt. Såklart frågade jag varför det var så bråttom. ’Jag tänkte gå och hälsa på hos Victoria. För att se om det du sa var sant. Men när jag knackade på röt hon att hon inte hade tid se stängde hon och låste.’ Sa Savannah. ’Så jag bad dig komma. Vet du något mer? ‘ Då svarade jag att jag inte visste något mer för att jag hade titta upp om jag verkligen bara var paranoid. Och så berättade jag vad jag hade hittat på Google och jag berättade också att jag inte hann läs allt så vi satte oss läste resten av artiklarna.”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards