johannabestabilling

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Huset 5!!

Av Johanna B - 7 januari 2011 12:15

Kapitel 5

Det fjärde hushållet


”I det fjärde och sista hushållet så bodde Victoria. Hon med hennes eldröda hår som fick en att rysa och hennes pinnsmala kropp. Allt det var vackert men hennes ansikte såg mer ut som än häxas än en vanlig människas. Hon hade stannat och pratat med mig medan hon flyttade in. Hon hade gett mig ett få tal presenter. Jag trodde att det var för att hon märkte att jag inte litade på henne eller så var hon rädd för mig på något sätt. Några saker av min dyra samling hade jag fått från henne. När James var här stod dem och prata jätte länge så James slutade vara noga med inspektionen. I alla fall hos oss andra han var mycket noggrannare åt henne än han någonsin vart förr och jag kan svära på att jag såg dem stå på baksidan och kysstes. Victoria vågade aldrig vara i Sillas närhet vilket var väldigt konstigt för Silla gjorde aldrig en fluga för nära. Ingen förutom James och Victoria hade vart inne i hennes lägenhet, men jag hade fått en glimt av det när jag plinga på för att sälja kakor för fotbollslaget. Det var en skrik rosa tapet i hallen såg jag. Mer såg jag inte förutom en Mona Lisa tavla som jag antog var fejkad. Men sen sa hon ’nej tack gumman. Jag måste gå nu.’ Hon hade sin fejkade röst, för sen när hon om in och stängt dörren så började hon skrika på någon. Jag visste inte vem det var men jag antog det var James för jämt när han kom på besök sova han hos henne nu förtiden. På dagarna kom hon ofta till oss och fikade. På nätterna var hon borta hela tiden. Det gick rykten i huset om att Victoria bodde på en bondgård med dina föräldrar och när hon slutat fått som hon ville brände hon ner bondgården med djuren och föräldrarna i. Det sägs också att hon hade Kristen Stewart som bästa vän när hon bodde där. Så jag fattade inte varför hon åkte därifrån. Victoria har fått mer makt i huset för hon får bestämma det mesta hon har till och med försökte vräka Silla och Charlie men när alla protesterade så fick hon ge sig. Hon verkade vara en väldigt flikig tjej men hon bjöd aldrig hem några kompisar. Jo det hade hänt en gång. Precis när hon flyttat in så kom flera tjejer för att hälsa på henne. Dem drack sig fulla och skrek och dansade och hoppade. Det hördes i hela huset. Till slut gick mamma och Savannah och sa till dem att sluta. Då gick dem ut då spydde någon på mitt fönster.”

”Förlåt för att jag avbryter hela tiden, men i alla fall det måste vart äckligt. Vem fick tvätta? Var det Victoria? Du? Hennes kompisar?” Sa hon utan att ta ett enda andetag.

”Ta det lugnt jag kommer till det. I alla fall då fick mamma gå ut och prata med dem IGEN! Då sa dem att de skulle torka upp det imorgon för dem skulle tydligen sova hos Victoria. Sedan drog dem till någon bar, när dem kom hem så stod dem och bråka. Sedan hörde man dem gå upp och hämta sina saker och sedan dra.


På morgonen när jag kom ut för att ta en promenad med Zinga och Zingo – hundarna vi hade då - såg jag Victoria som stod och tvätta fönstret och grät. Så jag gick fram för att fråga varför hon grät. Hon svarade ’Jag har inga vänner längre dem stack igår och sa att dem aldrig skulle komma tillbaka.’  Så jag tröstade henne med att säga att dem säkert kommer tillbaka. Då fick jag en stor blöt kram.”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna B - 22 oktober 2011 11:26

Nu har jag bytt blogg till http://thirteenitis.blogg.se <3 besök den gärna :) ...

Av Johanna B - 21 oktober 2011 19:21


Idag hade jag och Adina tagit ledigt sista timmen för vi skulle till uppsala och hämta biljetter till Stockholm Twilight fanevent. VI FICK BILJETTER, Jag tog två och Adina tog två. För Malin och en släkting till mig ska med. Vi kommer ha det bäst och...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 19:07


Idag så såg jag filmen älska mig och en sak bara den var JÄTTE sorlig. Synd bara att vi såg den i skolan annars skulle jag gråtit mer man kan ju inte direkt tro det eftersom jag grät hur mycket som helst då men iaf. Den var bra ycker och jag rekomend...

Av Johanna B - 18 oktober 2011 15:03


Idag har vart en skön skoldag och lite stressigt för på no:n hade vi ingen lärare och såg på någon no film. Sedan så hade vi Svenska då såg vi en film, Älska mig. Efter lunchen så hade vi språk val efter det skulle vi sluta. När klockan var 13.05 så ...

Av Johanna B - 17 oktober 2011 20:11


Idag så på hemkunskapen så hade vi först ingen lärare men de lyckades hitta en vikarie. Jag, Malin och Adina är liksom duktiga att ha för mycket salt i brödet men idag hade vi inte det, vi hade det i maten ist. Haha, sedan skulle vi ju göra vitlökssm...

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards